Liceul Pedagogic ,,Vasile Lupu”Iași
PROIECT DIDACTIC
PROFESOR COORDONATOR:Prof.Dr. Purţuc Mariana
PROFESOR METODIST: Prof. Romila
Amalia
INSTITUTOR: Zaharia Rodica
ELEV PRACTICANT: Timofte Carmen
Sorina
INSTITUŢIA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Grãdiniţa ,,Cuvioasa
Parascheva” Iași
2012
DATA: 27.11.2012
GRUPA: Mijlocie A
DOMENIUL EXPERIENŢIAL: Domeniul
Știinţã
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Activitate matematicã
TEMA ACTIVITĂŢII: Formarea de mulţimi
MIJLOC
DE REALIZARE: demonstraţia
TIPUL ACTIVITĂŢII: Predare-învãţare
SCOPUL ACTIVITĂŢII: Formarea capacitãţii de a forma mulţimi de obiecte ,cu mai
multe elemente,cu mai puţine elemente
şi cu tot atâtea elemente.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1: - Sã
formeze mulţimi de elemente;
O2: -Sã
compare două mulţimi utilizând expresiile: mai
puţine elemente,mai multe elemente şi tot
atâtea elemente;
O3: -Sã
denumeascã mulţimile folosind un limbaj matematic adecvat ;
STRATEGIA DIDACTICA:
a)Metode si procedee: conversaţia,demonstraţia,exerciţiul,problematizarea;
b)Materiale:panou,siluete cu puişori,porcuşori ,iezi și hrana acestora,bolduri,stimulente;
c)Forma de organizare: frontal,individual;
LOCUL DE DESFĂȘURARE A ACTIVITĂŢII: sala de grupã
RESURSE UMANE: preșcolari
DURATA: 20-25minute
BIBLIOGRAFIA:
V. Pãduraru, ,, Activitãţi matematice
în învãţãmântul preșcolar” , Editura Polirom , 1999.
M.Neagu, S. Beraru, ,, Activitãţile
matematice” , Editura ASIS, 1995.
Liliana,Ezechil, ,,Laborator preşcolar:ghid
metodologic” ,Ediţia a II-a, ,Editura V&I Integral,Bucureşti,2004.
Secvenţele
activitãţii
|
Conţinutul
instructiv-educativ
|
Strategia didacticã
|
Evaluare
|
||
Metode
și procedee
|
Forme
de organizare
|
Mijloace
de învãţãmânt
|
|||
1.Moment
organizatoric
|
Asigur
condiţiile optime pentru desfãşurarea
activitãţii:
-aerisirea
sălii;
-pregătirea
materialului didactic;
-aranjarea
mobilierului.
|
||||
2.Captarea
atenţiei
|
Se
realizeazã prin citirea unei scrisori primită de la
un fermier şi prezentarea animalelor de la fermă.
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Scisoarea
și siluete cu animalele:
iezi,puişori
si porcuşori.
|
Capacitatea
de a asculta cu atenţie scrisoarea.
|
3.Anunţarea
subiectului activitãţii și
a obiectivelor operaţionale
|
,,-Copii
, astãzi îl vom ajuta pe fermier să îşi găsească animăluţele,pentru
a le da de mâncare.Le vom găsi şi le vom grupa,astfel încât fermierul sã ştie
ce hranã sã le dea.Dar voi ştiţi ce mãnãncã puii,porcuşorii și iezii?Puii
mănâncă grăunțe,iarbă,iar
porcușorii și
iezii mănâncă tot iarbă și tot felul de legume(morcovi,
salată etc.)
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Capacitatea
copiilor de a recepţiona un mesaj.
|
|
4.Dirijarea
învãţãrii
|
La
panou,eu voi expune animăluțele,iar copiii mă vor ajuta să le grupez (dupa
mamă și puiul ei),venind câte un copil.
,,-Priviţi!La
panou am mai multe animale mari şi
mici,iar voi mã veţi
ajuta sã le grupez.Iatã
cum vom face!Vom grupa fiecare pui cu mama
lui,ca apoi să le trimitem fermierului.’’
Împreună
cu cei mici,voi potrivi puii de animale cu mamele lor,astfel creând mulţimi
de animale .Vom face comparații între mulțimile puilor,iezilor si
porcușorilor,arătând care dintre ele are mai
multe,mai puţine sau tot atâtea
elemente.’’
La
final îi voi pune pe copii sa verifice dacă fermierul are suficientă hrană
pentru animale.Astfel vom compara:mulțimea grăunțelor cu
puii,legumele cu porcușorii și iezii cu iarba.
|
Conversaţia
Explicaţia
Demonstraţia
Exerciţiul
|
Frontal
Frontal
|
Panoul
pe care potrivim animalele,
creând
mulţimi.
|
Aprecierea
rãspunsurilor (corectitudinea exprimãrii)
.
Formarea
corectã a mulţimilor.
Capacitatea
elevilor de a executa o acțiune după model.
|
5.
Asigurarea retenţiei și a transferului
|
Pentru
a complica activitatea,îi voi pune pe copii să închidă ochii,iar eu voi
strecura un purceluş la mulţimea puişorilor,apoi doi iezi la porci.
După
ce vor deschide ochii ,vor sesiza greşeala şi o vom corecta.
Vom
purta o scurtã conversaţie în
legãturã cu ce am fãcut
astãzi ,cum l-am ajutat pe fermier şi cum am format
mulţimi.
,,-Copii,ce am
făcut astăzi la activitatea de matematică?(Noi astăzi,la activitatea de
matematică am făcut mulţimi de animale apoi le-am comparat.)’’
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Introducerea
elementelor de complicare.
Prezentarea
mulţimilor formate.
|
Capacitatea
de observare a greşelii.
Capacitatea
de a se exprima în propoziţii.
|
6. Încheierea activitãţii
|
Aprecieri
verbale (individuale și generale)asupra activitãţii și a rãspunsurilor preșcolarilor.Copiii
vor primi stimulente pentru activitatea desfãșuratã
astãzi .
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Stimulente.
|
Evaluez
întreg
comportamen-tul
elevilor .
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu