PROFESOR COORDONATOR:Prof.Dr. Purţuc Mariana
PROFESOR METODIST: Prof. Râpanu
Maricela
INSTITUTOR: Atomei Mihaela
ELEV PRACTICANT: Timofte Carmen
Sorina
INSTITUŢIA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Grãdiniţa ,,Cuvioasa
Parascheva” Iași
DATA: 6.12.2012
GRUPA: Mare
DOMENIUL EXPERIENŢIAL: Limbă
și comunicare
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Educarea limbajului
TEMA ACTIVITĂŢII: ,,Povestea fulgului de
nea’’
MIJLOC
DE REALIZARE:
Povestirea
educatoarei
TIPUL ACTIVITĂŢII: Predare-învațare
SCOPUL ACTIVITĂŢII:
·
Dezvoltarea capacității de
comunicare orală și înțelegere a textului.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1:-Să o descrie
pe personajul Roua;
O2: -Să
precizeze ce i-au interzis parinții fetiței;
O3: -Să prezinte cum a devenit Roua fulg de nea;
O4:-Să identifice personajele
din poveste;
O5:-Să redea
conținutul poveștii pe baza imaginilor;
STRATEGIA DIDACTICA:
a)Metode si procedee: observarea, explicaţia, conversaţia;
b)Materiale:tablă,coală
ciocan cu personajul Roua,imagini,povestea
,,Povestea fulgului de nea’’, stimulente;
c)Forma de organizare: frontal,individual;
LOCUL DE DESFĂȘURARE A ACTIVITĂŢII: sala de grupã
RESURSE UMANE: preșcolari
DURATA: 20-25minute
BIBLIOGRAFIA:
Liliana,Ezechil, ,,Laborator preşcolar:ghid metodologic”
,Ediţia a II-a, ,Editura V&I Integral,Bucureşti,2004.
Secvenţele
activitãţii
|
Conţinutul
instructiv-educativ
|
Strategia didacticã
|
Evaluare
|
||
Metode
și procedee
|
Forme
de organizare
|
Mijloace
de învãţãmânt
|
|||
1.Moment
organizatoric
|
Asigur
condiţiile optime pentru desfãşurarea
activitãţii:
-aerisirea
sălii;
-pregătirea
materialului didactic;
-aranjarea
mobilierului.
|
||||
2.Captarea
atenţiei
|
Captarea atenției se realizează printr-o
ghicitoare: ,,Stele reci de vânt purtate
|
Conversația
|
Frontal
|
Ghicitoarea
|
Evaluez
răspunsurile copiilor.
|
3.Anunţarea
subiectului activitãţii și
a obiectivelor operaţionale
|
,,-Copii
, astăzi vă voi spune o poveste care se numește :
,,Povestea fulgului de nea.Vă rog să fiți foarte atenți,deoarece la urmă vă
voi adresa întrebări din poveste și voi numi câțiva copii să îmi povestească povestea.’’
|
Conversaţia
|
Frontal
|
Capacitatea
copiilor de a recepţiona un mesaj.
|
|
4.Dirijarea
învãţãrii
|
Le
voi citi povestea ,,Povestea fulgului de nea’’ și le voi arăta imaginile pe parcurs.
La
sfârșitul poveștii, le voi pune copiilor întrebări din aceasta,pentru a le
verifica atenția :
,,-În
ce anotimp se petrece întâmplarea?(Întâmplarea se ptrece în anotimpul de
iarnă.)
-Cine
era Roua?Mi-o poate descrie cineva?(Roua era fata Zilei și a Nopții.Dânsa
avea ochii luminoși,mâinile catifelate și părul lung.)
-Copii,ce
i-au interzis parinții fetiței?(Părinții i-au interzis fetiței să nu se
apropie de razele Soarelui.)
-Își
mai aduce cineva aminte cum a devenit Roua fulg de nea?(Roua a devenit fulg
de nea după suflarea lui Vâjâie Vânt.)’’
Voi
numi câte un copil să îmi spună câte un personaj din poveste.
|
Observația
Conversația
Explicația
Conversația
|
Individual
Individual
lndividual
|
Planșă
cu personajul Roua.
,,Povestea
fulgului de nea’’
Imagini
cu povestea fulgului de nea.
|
Aprecierea
rãspunsurilor (corectitudinea exprimãrii).
.
Capacitatea
copiilor de a răspunde în propoziții cât mai complexe.
|
5.
Asigurarea retenţiei și a transferului
|
Pentru
a complica activitatea,voi chema 2-3 copii, pe rând, în fața clasei pentru a
repovesti ,,Povestea fulgului de nea,, , pe baza imaginilor.
|
Conversaţia
|
Individual
|
Stimulente
|
Capacitatea
de a repovesti pe baza imaginilor.
|
6.Încheierea
activitații
|
Voi
face aprecieri individuale și generale asupra modului în care copiii s-au
comportat în timpul activității și le voi oferi stimulente.
|
Conversația
|
Frontal
|
Stimulente.
|
Evaluez
întreg
comportamen-tul
elevilor .
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu