PROFESOR COORDONATOR:Prof.Dr. Purţuc Mariana
PROFESOR METODIST: Prof. Râpanu Maricela
INSTITUTOR: Atomei Mihaela
ELEV PRACTICANT: Timofte Carmen
Sorina
INSTITUŢIA DE ÎNVĂŢĂMÂNT: Grãdiniţa ,,Cuvioasa
Parascheva” Iași
DATA: 4.12.2012
GRUPA: Mijlocie A
DOMENIUL EXPERIENŢIAL: Limbă
și comunicare
CATEGORIA DE ACTIVITATE: Educarea limbajului
TEMA ACTIVITĂŢII: ,,Cum ne pregătim de
sărbători?’’
MIJLOC
DE REALIZARE:
Convorbirea
TIPUL ACTIVITĂŢII: Consolidare
SCOPUL ACTIVITĂŢII:
·
Lărgirea
orizontului de cunoaştere a tradiţiilor şi obiceiurilor prilejuite de aşteptarea Sărbătorii de
Crăciun.
·
Manifestarea sentimentelor de bucurie faţă de
această sărbătoare.
OBIECTIVE OPERAŢIONALE:
O1:-Să prezinte semnificațiile
Sărbătorilor de iarnă;
O2: -Să
enumere activitățile de pregătire pentru Sărbătorile de iarnă(împodobirea
bradului,mersul cu colinda,etc.);
O3: -Să precizeze fiecare copil câte o activitate desfașurată de
Crăciun;
STRATEGIA DIDACTICA:
a)Metode si procedee: observarea ,conversaţia,explicația;
b)Materiale:panou,coli
ciocan cu Zâna Iarnă și Moș Crăciun,imagini, stimulente;
c)Forma de organizare: frontal,individual;
LOCUL DE DESFĂȘURARE A ACTIVITĂŢII: sala de grupã
RESURSE UMANE: preșcolari
DURATA: 20-25minute
BIBLIOGRAFIA:
Ezechil Liliana,(2004) , ,,Laborator
preşcolar:ghid metodologic” ,Ediţia a II-a, ,Editura V&I
Integral,Bucureşti.
Secvenţele
activitãţii
|
Conţinutul
instructiv-educativ
|
Strategia didacticã
|
Evaluare
|
Metode
și procedee
|
Forme
de organizare
|
Mijloace
de învãţãmânt
|
1.Moment
organizatoric
|
Asigur
condiţiile optime pentru desfãşurarea
activitãţii:
-aerisirea
sălii;
-pregătirea
materialului didactic;
-aranjarea
mobilierului.
|
|
|
|
|
2.Captarea
atenţiei
|
,,-Copii,astăzi
când am venit la grădinița,m-am întalnit cu poștașul și mi-a dat un pachet
pentru voi,dar unul foarte mare.Ia să vedem ce am primit.’’Voi scoate coala
ciocan cu Zâna Iarnă.
,,-Recunoașteți
acest personaj?’’
|
Observația
|
Frontal
|
Pachetul
și coala ciocan cu Zâna Iarnă .
|
Capacitatea
copiilor de a recepţiona un mesaj.
|
3.Anunţarea
subiectului activitãţii și
a obiectivelor operaţionale
|
,,-Copii
, astăzi vom vorbi despre Sărbătorile de iarnă și despre cum ne
pregătim pentru venirea Crăciunului.Vom discuta despre semnificația acestei
sărbători și activitățile desfășurate cu ocazia venirii ei.’’
|
Conversaţia
|
Frontal
|
|
Capacitatea
copiilor de a recepţiona un mesaj.
|
4.Dirijarea
învãţãrii
|
După
numirea personajului,Zâna Iarnă,vom discuta despre venirea acesteia,despre
semnele iernii și cum este îmbrăcată.
,,-Copii,imi
puteți spune ce se întamplă iarna?(Vremea se răcește foarte tare,vine
gerul,oamenii se îmbracă foarte gros,începe să ningă din ce în ce mai tare,se
formează țurțuri la case etc.)
-Voi,
iarna, vă jucați cu zăpadă?(Ne jucăm cu bulgării,facem oameni de zăpadă
etc.)’’
Îi
voi întreba dacă știu ce sărbători sunt iarna, ce sărbătorim și cum ne
pregătim pentru acestea.Voi prezenta planșa cu Moș Crăciun .
(Iarna,sărbătorim
Moș Nicolae,care aduce jucării,
dulciuri și Nașterea Domnului,când
vine și Moș Crăciun .)
,,-Cum
vă pregătiți voi de sărbători?Cum o ajutați voi pe mama?Cred că fiecare copil
a văzut cum face mama diferite mâncăruri și prajituri de Crăciun .Dar numai
asta înseamnă pregătirea de sărbătoare?’’(Noi trebuie să fim și mai buni,să
ne ascultăm mai mult părinții,să-i ajutăm și pe cei mai necăjiți.De asemenea împodobim
bradul și îl așteptăm pe moșul).
|
Explicaţia
Conversația
Conversația
|
Individual
Frontal
Frontal
|
Planșă
cu Zâna Iarnă
Imagini
cu copii care se joacă cu zăpadă.
Planșă
cu Moș Crăciun.
Imagini
cu împodobirea bradului.
|
Aprecierea
rãspunsurilor (corectitudinea exprimãrii).
.
Capacitatea
copiilor de a răspunde în propoziții cât mai complexe.
|
5.
Asigurarea retenţiei și a transferului
|
Pentru
a complica activitatea,voi chema 2-3 copii, pe rând, în fața clasei pentru a spune
cum ne pregătim de sărbători.
|
Conversaţia
|
Individual
|
|
Capacitatea
de a se exprima în
propoziţii.
|
6.Încheierea
activitații
|
Voi
face aprecieri individuale și generale asupra modului în care copiii s-au
comportat în timpul activitații și le voi oferi stimulente.
|
Conversația
|
Frontal
|
Stimulente.
|
Evaluez
întreg
comportamen-tul
elevilor .
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu